Over Buro Blanchard

Frans Blanchard begon Buro Blanchard in 2011. Zijn juridische achtergrond in combinatie met meer dan 30 jaar ervaring in de media en de reclame-industrie maakt Buro Blanchard je ideale partner. Zeker als je je brood verdient in de creatieve industrie.

fotoDus maak je geen zorgen en schakel hem in als je vragen of problemen hebt op het gebied van intellectuele eigendom, Reclamerecht en contracten.

Neem direct contact op

Missie

Buro Blanchard, heeft zijn roots in de creatieve industrie. In het bijzonder de media- en reclamewereld. Daarom denken we bij voorkeur creatief met onze klanten mee in het zoeken naar oplossingen, kansen en mogelijkheden.

Lees verder over onze missie 

Het laatste nieuws

Gezondheidsclaim of toch niet?

Het opzoeken van grenzen leidt er onvermijdelijk toe dat die grens soms blijkt te zijn overschreden. Ook als een gezondheidsclaim in het geding is. Recent overkwam dat een adverteerder die onder de productgegevens van zijn levensmiddel vermeldde dat glucosamine (een van de bestanddelen van het product) een lichaamseigen stof is die een belangrijke bouwsteen vormt van

Slogan als merk

De slogan ‘IT’S LIKE MILK BUT MADE FOR HUMANS’ die Oatly als merk wenste te registreren werd door EUIPO geweigerd voor zuivelproducten, drankjes en producten op basis van haver. Het algemene publiek in de landen waar Engels de officiële taal is, zou volgens EUIPO het eerste deel van de slogan immers begrijpen als promotie voor

Over de dikte van een plakje ham

De benaming ‘Prosciutto di Parma’ of ‘Parmaham’ mag uitsluitend gebruikt worden voor varkens die geboren en getogen zijn in Italië. En bij de slacht moeten ze minstens 9 maanden oud zijn. Verder moet een deel van hun voeding bestaan uit wei die overblijft bij de productie van Parmezaanse kaas. En de ham zelf moet ten miste 12

Hema zit toch fout met Lacoste krokodil

De Haagse rechter gaf in december 2018 als voorlopig oordeel dat de krokodillen op het grijze kinderhemdje van Hema puur versiering zijn. Voor de ene krokodil op het blauwe hemdje zou dat anders zijn. Maar daarover oordeelde de rechter toen dat de koopomstandigheden verwarring voorkomen. En verwarring bij derden zou ook niet aan de orde

CDA wil kinderreclame beperken

Het CDA vindt dat minister Slob te slap optreedt en eist dat de reclameregels voor kinderen strenger moeten. Of dat helpt is maar de vraag. Liesbeth Hop maakt nog weer eens duidelijk dat educatie veel slimmer is dan een verbod. Dit zeker ook omdat een verbod zich volgens CDA Tweede Kamerlid Van der Molen alleen op de

Inburgering slagzin

Om een slagzin als merk te kunnen laten registreren moet deze ingeburgerd zijn. Althans voor het geval de slagzin beschrijvend is voor de betrokken waar of dienst. Meestal is een slagzin in die zin beschrijvend. Van inburgering is dan pas sprake als een aanzienlijk deel van de doelgroep de dienst of waar op basis van

Lidl maakt schoonheidsfout

Lidl is door de rechter teruggefloten vanwege een schoonheidsfout in haar vergelijkende reclame met het merk La Prairie. Beauty uit een potje voor slechts €5 Al enige tijd maakt Lidl in het VK en in Nederland reclame voor een cellulaire schoonheidscreme die geen €500 maar slechts €5 kost. Dat is dus makkelijk verdiend. Zeker als