Don’t do it

Oxfam Novib plaatste op 8 november 2017 een advertentie op de achterzijde van het eerste katern van dagblad Trouw. Hierin werd Nike op min of meer ludieke wijze opgeroepen om geen belasting meer te ontduiken. ‘Don’t do it’ in

EU Privacy en ePrivacy wetgeving

Je kunt het bijna niet hebben gemist, want er is al veel over geschreven. De Europese Privacy en ePrivacy wetten worden op 28 mei 2018 van kracht. Voor die datum moet het bedrijfsleven in de gehele EU haar bedrijfsvoering

Picnic verstapt zich niet aan Max

Picnic zette zich vorig jaar in een klap goed op de kaart door een look-a-like van Max Verstappen in een commercial de boodschappen met een bestelwagen te laten bezorgen. Een vette knipoog naar Jumbo, dat de echte Verstappen in

De karige rechter

De Amsterdamse kantonrechter deed op 3 februari 2017 uitspraak in een inbreuk zaak. De vergoeding, waartoe hij de inbreukmaker veroordeelde, was zonder twijfel onvoldoende om de kosten van de procedure te dekken. Deze karige rechter uit Amsterdam ging met

Vriendenloterij belooft teveel

De Vriendenloterij heeft er geen moeite mee de te winnen prijzen mooier voor te stellen dan ze zijn. Dit ondanks vergunning van de overheid. En ondanks dat er nauwelijks concurrentie is op de Nederlandse markt. Verleiden Blijkbaar is het toch lastig de consument te