Witte Wieven toch niet zo bekend

Je kunt het bijna niet geloven, maar het staat er echt: De kenmerken van witte wieven zijn niet bekend bij mensen die niet bekend zijn met witte wieven. Nogal

John Lemon niet langer frisdrank

In februari 2014 heeft een Poolse onderneming het beeldmerk John Lemon in Europa laten registreren voor verschillende soorten frisdranken. Ter promotie van de frisdranken werd duidelijk de associatie met

Whisky merknaam perikelen

Merknaam problemen zijn niet altijd te voorzien, ondanks alle onderzoek voorafgaand aan de registratie aanvraag. Uiteindelijk kunnen ze afschrijving van aanzienlijke marketing kosten als hoogst vervelend eindresultaat hebben. De gedane investeringen verdienen echter te allen

HR AVG-proof?

Als er al twijfels waren of de AVG ook op HR en personeelswerving van toepassing is dan heeft de rechter deze op 25 juli voor het eerst weggenomen. Een

Auteursrecht in de pitch

Het gebeurt met enige regelmaat. Je presenteert voorstellen in de pitch. Je krijgt het account niet, maar ziet later in de nieuwe uitingen van de adverteerder wel jouw ideeën (en

Fotografie & AVG

Er is als gevolg van de nieuwe privacywetgeving lichte paniek ontstaan over wat nog is toegestaan in het bijzonder bij straatfotografie. Moet je echt eerst iedereen op straat om

Gebruik Verstappen kost Picnic €150.000

Picnic leek in eerste instantie bij de beslagrechter goed weg te komen met zijn ludieke filmpje. Daarin bezorgt een look-a-like van Max Verstappen de boodschappen met de Picnic-kar. Humor

Disclaimer in folder of alternatief aanbod

Op 6 februari schreef ik dat zonder disclaimer in de folder beroep op  overmacht een super niet kan baten. De voorzitter van de Reclame Code Commissie eist dat een disclaimer in de

Geen beroep op overmacht voor super

De voorzitter van de Reclame Code Commissie oordeelt dat supermarkt geen beroep op overmacht toekomt. Als iets in reclamefolder wordt aangeboden moet het ook te koop zijn. Als de toeleverancier van

Verantwoordelijk voor content van derden

Dat je verantwoordelijk bent voor de content van derden op je online platform lijkt normaal. Toch worden daarover veel vragen gesteld. En met regelmaat ook klachten ingediend. Op het

De folder. Het luistert nauw!

De opmaak van folder is geen eenvoudige klus. Aanbiedingen moeten opvallen. Prijzen aandacht treken. Er moeten zoveel mogelijk producten in. En het aanbod moet gelden voor alle varianten. Als

Bol.com in de prijsfout

Het begint er op te lijken dat bedrijven steeds meer moeite hebben de juiste prijzen te communiceren op hun websites. In de afgelopen maanden waren er zaken van Mediamarkt

Foei Rivella! Actie Doutzen geslaagd.

Doutzen Kroes ging de fout in. Ze maakte reclame voor Rivella via haar Instagram account. Maar ze maakte daarbij niet duidelijk dat het reclame is. Sterker als je de reclame

Er is ook zakloos geen betere

James Dyson is de uitvinder van de stofzuiger die zakloos het stof opslaat. Zijn op multicycloontechniek gebaseerde vinding is intussen door alle grote merken nagevolgd. Miele gaat zelfs nog een