Over Buro Blanchard

Frans Blanchard begon Buro Blanchard in 2011. Zijn juridische achtergrond in combinatie met meer dan 30 jaar ervaring in de media en de reclame-industrie maakt Buro Blanchard je ideale partner. Zeker als je je brood verdient in de creatieve industrie.

fotoDus maak je geen zorgen en schakel hem in als je vragen of problemen hebt op het gebied van intellectuele eigendom, Reclamerecht en contracten.

Neem direct contact op

Missie

Buro Blanchard, heeft zijn roots in de creatieve industrie. In het bijzonder de media- en reclamewereld. Daarom denken we bij voorkeur creatief met onze klanten mee in het zoeken naar oplossingen, kansen en mogelijkheden.

Lees verder over onze missie 

De laatste publicaties

Het laatste nieuws

Verantwoordelijk voor content van derden

Dat je verantwoordelijk bent voor de content van derden op je online platform lijkt normaal. Toch worden daarover veel vragen gesteld. En met regelmaat ook klachten ingediend. Op het vakgebied van reclame speelt de vraag naar de verantwoordelijkheid voor informatie van derden op de eigen website ook. Ik schreef daar eerder een blog over voor

De folder. Het luistert nauw!

De opmaak van folder is geen eenvoudige klus. Aanbiedingen moeten opvallen. Prijzen aandacht treken. Er moeten zoveel mogelijk producten in. En het aanbod moet gelden voor alle varianten. Als gevolg moet er met enige regelmaat geschoven worden tussen beschikbare ruimte en volledigheid van de informatie. Immers voor de consument het aanbod wel duidelijk zijn. Hoe moeilijk dit

Bol.com in de prijsfout

Het begint er op te lijken dat bedrijven steeds meer moeite hebben de juiste prijzen te communiceren op hun websites. In de afgelopen maanden waren er zaken van Mediamarkt en Leen Bakker. En vandaag meldde de NOS dat nu bol.com verschillende van zijn parfums voor de helft van de prijs had staan afgelopen weekend. 15 miljoen artikelen Blijkbaar

Foei Rivella! Actie Doutzen geslaagd.

Doutzen Kroes ging de fout in. Ze maakte reclame voor Rivella via haar Instagram account. Maar ze maakte daarbij niet duidelijk dat het reclame is. Sterker als je de reclame van Rivella niet kent of Rivella niet drinkt, kun je haar Instagram post met ‘#natureliswelzolekker’ (pay-off van Rivella) ook niet als reclame herkennen. Pas als je

Er is ook zakloos geen betere

James Dyson is de uitvinder van de stofzuiger die zakloos het stof opslaat. Zijn op multicycloontechniek gebaseerde vinding is intussen door alle grote merken nagevolgd. Miele gaat zelfs nog een stap verder en kiest voor vortex technologie. Deze maakt een aangenamer geluidsniveau mogelijk. Bovendien worden in het nieuwste model drie verschillende stoffilters toegepast. Als gevolg komt

Look-a-like Edgar Davids teruggefloten

Verstappen zegevierde over de supermarket uitdager Picnic. En wint sindsdien zijn races. Picnic had een look-a-like van Verstappen ingezet. Misschien een idee voor Ajax of het Nederlands elftal om Edgar Davids als trainer aan te stellen. Het diploma heeft hij. Striker Lucian Wat is het geval? Davids won begin augustus 2017 een look-a-like rechtszaak tegen

Aansprakelijkheid voor evidente fout

Eind augustus 2017 schreef ik over de drukfouten van Mediamarkt. In die zelfde periode liep ook met veel persaandacht de zaak tegen LeenBakker. Het winkelbedrijf bood op zijn website een stapelbed  aan tegen een niet realistische prijs van € 24. Een evidente fout zou je zeggen. Desondanks bestelde half Nederland tegen beter weten in een hoogslaper