Over Buro Blanchard

Frans Blanchard begon Buro Blanchard in 2011. Zijn juridische achtergrond in combinatie met meer dan 30 jaar ervaring in de media en de reclame-industrie maakt Buro Blanchard je ideale partner. Zeker als je je brood verdient in de creatieve industrie.

fotoDus maak je geen zorgen en schakel hem in als je vragen of problemen hebt op het gebied van intellectuele eigendom, Reclamerecht en contracten.

Neem direct contact op

Missie

Buro Blanchard, heeft zijn roots in de creatieve industrie. In het bijzonder de media- en reclamewereld. Daarom denken we bij voorkeur creatief met onze klanten mee in het zoeken naar oplossingen, kansen en mogelijkheden.

Lees verder over onze missie 

De laatste publicaties

Het laatste nieuws

Big Mac groef een kuil voor Supermac

Zo kan ongeveer de strijd worden samengevat tussen de kleine David met zijn ‘Supermac’ en het reusachtige McDonalds met zijn Big Mac. Deze werd recent beslecht met de doorhaling van de merkregistratie van Big Mac in de EU. Gaelic Football De Ier Pat McDonagh kreeg de geuzennaam Supermac toen hij Gaelic football speelde. Een soort

Lidl’s Kordaat verslaat Grolsch

Op 15 februari vroeg Adformatie mij een inschatting te geven van de afloop van de door Grolsch tegen Lidl aangespannen rechtszaak vanwege hun Kordaat bier. Dat zou inbreuk maken op het merkrecht van het Grolsch bier Kornuit. Adformatie schreef toen onder andere: Merkjurist Frans Blanchard kijkt er heel anders tegenaan. De weinig doortastende manier van reageren van

EU-Hof over Herroepingsrecht

Het EU Hof is door het Duitse Bundesgericht de volgende prejudiciële vraag over het herroepingsrecht bij koop op afstand voorgelegd. Hoe moet worden omgegaan met de verplichting om bij koop op afstand informatie te verschaffen over het herroepingsrecht in verband met beperkte ruimte of tijd? In het specifieke geval ging het om een bestelkaart ingevoegd in een

‘Glen’ maakt Whisky Schots

Alweer enige maanden geleden gaf  het Europese Hof van Justitie antwoord op de vraag van de rechtbank van Hamburg. Daarbij ging het erom of met het woord ‘Glen’ inbreuk wordt gemaakt op de eisen voor geografische aanduiding. Glen Buchenbach De Waldhorn destilleerderij is gelegen in het Buchenbach dal in Zuid Duitsland. Onder de naam Glen Buchenbach brengt zij

Wijzigingen Reclame Code

Per 1 februari 2019 is de Code Aanprijzing Gezondheidsproducten (CAG), van toepassing op voedingssupplementen en dergelijke, aan de Nederlandse Reclame Code toegevoegd. Eerder werden al de KOAG/KAG Codes Code Publieksreclame Geneesmiddelen (CPG) en Code Medische Hulpmiddelen (CMH) opgenomen. De CAG is meteen ook volledig herzien vanwege de integratie van de bepalingen van de Claimsverordening. De bijbehorende database

Limonade is alleen limonade als ..

De hoeveelheid suiker is bepalend voor de vraag of een limonade limonade mag heten. Dat is in het kort de situatie in Duitsland. Lemonaid Lemonaid Drank GmbH brengt al sinds 2008 onder de naam ‘Lemonaid’ een ‘limonade zoals deze zou moeten zijn’ op de markt. Gemaakt van verse sap uit fair trade handel en biologische geteelde ingrediënten

Pringles bus wordt wijnbeker

Een dronken vrouw rijdt urenlang op een Walmart parkeerterrein rondjes met een elektrische winkelwagen, wijn drinkend uit een Pringles bus. Na verloop van tijd wordt de politie gebeld. Die geeft de vrouw een Walmart-verbod. Dat wordt groot nieuws in de VS. Een kunstenares springt erop en brengt Pringles wijnbekers op de markt voor slechts € 32. Dat leidt meteen tot de