Over Buro Blanchard

Frans Blanchard begon Buro Blanchard in 2011. Zijn juridische achtergrond in combinatie met meer dan 30 jaar ervaring in de media en de reclame-industrie maakt Buro Blanchard je ideale partner. Zeker als je je brood verdient in de creatieve industrie.

fotoDus maak je geen zorgen en schakel hem in als je vragen of problemen hebt op het gebied van intellectuele eigendom, Reclamerecht en contracten.

Neem direct contact op

Missie

Buro Blanchard, heeft zijn roots in de creatieve industrie. In het bijzonder de media- en reclamewereld. Daarom denken we bij voorkeur creatief met onze klanten mee in het zoeken naar oplossingen, kansen en mogelijkheden.

Lees verder over onze missie 

De laatste publicaties

Het laatste nieuws

Witte Wieven toch niet zo bekend

Je kunt het bijna niet geloven, maar het staat er echt: De kenmerken van witte wieven zijn niet bekend bij mensen die niet bekend zijn met witte wieven. Nogal wiedes zou je denken. Maar vele juristen hebben zich met deze vraag moeten bezighouden, voordat het zover was. Heksenkaas verzette zich bij het Benelux Merkenbureau (BBIE)

John Lemon niet langer frisdrank

In februari 2014 heeft een Poolse onderneming het beeldmerk John Lemon in Europa laten registreren voor verschillende soorten frisdranken. Ter promotie van de frisdranken werd duidelijk de associatie met de op 8 december 1980 in New York vermoorde Beatles John Lennon gemaakt. En soms ging men zelfs verder dan associëren.   Yoko Ono, de weduwe

Whisky merknaam perikelen

Merknaam problemen zijn niet altijd te voorzien, ondanks alle onderzoek voorafgaand aan de registratie aanvraag. Uiteindelijk kunnen ze afschrijving van aanzienlijke marketing kosten als hoogst vervelend eindresultaat hebben. De gedane investeringen verdienen echter te allen tijde om alle mogelijke juridische mogelijkheden eerst grondig te onderzoeken. De juridische kosten zijn vaak hoog en de uitkomst ongewis, maar anderzijds is het belang dus

HR AVG-proof?

Als er al twijfels waren of de AVG ook op HR en personeelswerving van toepassing is dan heeft de rechter deze op 25 juli voor het eerst weggenomen. Een werknemer heeft recht op inzage in zijn/haar personeelsdossier zo besliste de rechter in Utrecht. Het dossier is naar zijn oordeel een bestand in de zin van de

Auteursrecht in de pitch

Het gebeurt met enige regelmaat. Je presenteert voorstellen in de pitch. Je krijgt het account niet, maar ziet later in de nieuwe uitingen van de adverteerder wel jouw ideeën (en soms meer) terug. Wat kun je daartegen doen. Recent kreeg ik de uitkomst van zo’n pitch voorgelegd. Er was geen twijfel mogelijk. De nieuwe uitingen van

Fotografie & AVG

Er is als gevolg van de nieuwe privacywetgeving lichte paniek ontstaan over wat nog is toegestaan in het bijzonder bij straatfotografie. Moet je echt eerst iedereen op straat om toestemming vragen / een quitclaim laten tekenen voordat je een foto maakt? Een foto is immers al snel een persoonsgegeven! Als het gaat om privégebruik is

Gebruik Verstappen kost Picnic €150.000

Picnic leek in eerste instantie bij de beslagrechter goed weg te komen met zijn ludieke filmpje. Daarin bezorgt een look-a-like van Max Verstappen de boodschappen met de Picnic-kar. Humor geen vrijbrief voor schending portretrecht In tweede instantie, ging het echt over het portretrecht. Een gespecialiseerde rechter mocht nu zijn oordeel geven. Meteen werd korte metten