Vriendenloterij belooft teveel

De Vriendenloterij heeft er geen moeite mee de te winnen prijzen mooier voor te stellen dan ze zijn. Dit ondanks vergunning van de overheid. En ondanks dat er nauwelijks concurrentie is op de Nederlandse markt. Verleiden Blijkbaar is het toch lastig de consument te

‘Ook lekker’ claimen mag, mits ….

Begin maart oordeelde RCC dat Lidl best mag claimen ‘Ook lekker stukken goedkoper’. Half juni komt nu het College van Beroep tot het oordeel dat Lidl deels toch te ver is gegaan. Met deze uitspraak stelt het CvB paal en perk aan

Heksenkaas is geen Teekanne

Kaas is kaas als er kaas op staat dacht onze overheid. En omdat Heksenkaas geen kaas is, wordt de wet overtreden en dus volgde een boete. Artikel 29 van het Warenwetbesluit Etikettering van levensmiddelen bepaalt dat er geen aanduidingen

Zo. Je zou eerst een slagzin moeten claimen!

Een slagzin claimen was zeker in Nederland gemeengoed. Of die slagzin nu altijd heel innovatief creatief was, dan wel bestond uit een paar woorden gewoon Nederlands achter elkaar. Het maakte niet veel uit. En met zijn slagzinnenregister bood het

Het risico van vrouwen in de reclame

Vrouwen in de reclame leidt al jaren tot discussie. Of ze zijn te dun. Of ze worden gestereotypeerd. Of ze zijn lustobject. Om vrouwen in de reclame niet langer te laten lijden, komt er van alle kanten tegengas. Te