Vergelijkingssite moet info checken.

RCC en CvB oordeelden dat vergelijkingssite Skysccanner er voor moet zorgen dat de vliegticketinfo van aanbieders voldoet aan de eis van de Reclamecode Reisaanbiedingen, dat alle onvermijdbare vaste kosten in het prijsaanbod verdisconteerd zijn. Zij moet zich m.a.w. pro-actief opstellen.

Skyscanner zelf vond dat volstaat om ‘foute’ aanbieders reactief te verwijderen. En liet het er niet bij zitten.

Net als het CvB oordeelde echter ook de Rechtbank Amsterdam dat Skyscanner geen service provider is of zich met Marktplaats kan vergelijken.
Evenmin sluit de rechter zich aan bij het standpunt dat Skyscanner geen eigen commercieel belang zou hebben dan wel een beroep op 6:196c lid 4 BW zou kunnen doen.

Als gevolg moet Skyscanner zijn bedrijfsvoering aanpassen.

 

© script staat niet los van © webdesign
Reclame voor koffie leidt tot ontslag
Geplaatst in Nieuws.