Het begint er op te lijken dat bedrijven steeds meer moeite hebben de juiste prijzen te communiceren op hun websites. In de afgelopen maanden waren er zaken van Mediamarkt en Leen Bakker. En vandaag meldde de NOS dat nu bol.com verschillende van zijn parfums voor de helft van de prijs had staan afgelopen weekend.
15 miljoen artikelen
Blijkbaar speelt de hoeveelheid artikelen bol.com parten. Men laat immers weten dat het met 15 miljoen artikelen gewoon af en toe fout moet gaan. dat hoort erbij. Daar moet de consument niet over zeuren. Of stiekem gebruik van willen maken. En voor alle zekerheid verwijst bol.com ook nog naar zijn voorwaarden. Daarin heeft men zich immers ingedekt tegen kennelijke fouten, die bol.com niet binden.
Voorbehoud evidente fouten
De grote vraag is evenwel of de helft van de prijs wel een voor de consument kennelijke prijsfout is. Wie weet nu echt wat de verschillende soorten parfums kosten? Daarnaast heeft de moeder van bol.com in haar supermarkten met enige regelmaat aanbiedingen voor de helft van de prijs. Zo bijzonder is dat dus niet. Daarnaast hebben de eerste klanten hun parfums gewoon geleverd gekregen. Men had het bij bol.com dus in eerste instantie ook niet in de gaten. Zo kennelijk of evident was deze prijsfout dus blijkbaar dus ook voor bol.com zelf niet.