Check voor je deelt!

Zodra je de fundamenten voor je bedrijf hebt gelegd, kunt je echt aan de slag en klanten gaan werven.

Natuurlijk wil je dat het resultaat van je creatieve werk voldoet aan alle wet- en regelgeving die op de verschillende producten en diensten toepassing is. Tevens zijn er allerlei regels op het gebied van marketing en verkoop waar  je je aan moet houden. En de complexiteit van de markt is met de komst van het internet nog verder toegenomen. Zeker nu het bedrijfsleven internet niet alleen meer gebruikt voor communicatie maar steeds meer wordt ingezet voor productie en verkoop.

En natuurlijk spelen dezelfde problemen als je samenwerkt met derden of toeleveranciers inschakelt.

Zorg er dus voor dat je voordat je je ideeën, formats, ontwerpen, concepten, koppen, slogans, merk- of productnamen deelt met je klant (en), toeleveranciers, onderaannemers of de markt, ongeacht on- of offline, deze hebt gecheckt en antwoord hebt gekregen op al je vragen met betrekking tot:

  • intellectuele eigendom (auteursrecht, merkenrecht, domeinnamen, portretten)
  • oneerlijke handelspraktijken (vergelijkende en misleidende reclame),
  • promotionele kansspelen en wedstrijden
  • reclame codes (alcohol, voedsel, snoep, kinderen, sociale media, auto's en ga zo maar door)
  • consumentenbescherming,
  • aansprakelijkheid en schadeloosstelling,
  • cookies en privacy,
  • consumentenkrediet
  • brievenbus-, e-mail- en telemarketing,
 
 

Kies voor bescherming!

Met de komst van internet werd kopiëren een alledaagse bezigheid voor iedereen. Kunst, boeken, foto's, muziek, films. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het vinden op internet en in een fractie van een seconde naar je computer kopiëren. Lees verder 

Kies voor bescherming!

Met de komst van internet werd kopiëren een alledaagse bezigheid voor iedereen. Kunst, boeken, foto's, muziek, films. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het vinden op internet en in een fractie van een seconde naar je computer kopiëren. Lees verder 

 
 

Verkoop jezelf beter!

Uiteindelijk gaat het er allemaal om een boterham te verdienen. Zelfs als je in de creatieve industrie werkt. Daarom is het beter op voorhand goed over je honorerings- en de business model na te denken. Lees verder 

 
 

start4k

Start goed voorbereid!

Eerst moet je een onderscheidende business idee, een (domein) naam, en misschien zelfs een logo en merk hebben. En je wilt er wel zeker van zijn dat ze echt onderscheidend zijn en niet al door een ander worden gebruikt. Lees verder 

Start goed voorbereid!

Eerst moet je een onderscheidende business idee, een (domein) naam, en misschien zelfs een logo en merk hebben. En je wilt er wel zeker van zijn dat ze echt onderscheidend zijn en niet al door een ander worden gebruikt. Lees verder 

start4k