Hoezo totale prijs ?
8 maart 2016
De Europese Richtlijn 2005/29/EG over oneerlijke handelspraktijken (OHP) van bedrijven jegens consumenten (B2C) bepaalt in artikel 7 lid 4 dat als een uitnodiging tot aankoop wordt gedaan essentiële informatie moet worden verstrekt zoals de voornaamste productkenmerken, naw van het
TVC op eigen YouTube kanaal
12 januari 2016
Nu het jaarverslag in print of een showreel op dvd verleden tijd zijn, zetten we onze tvc’s op de eigen website of op het eigen YouTube kanaal. Dat is niet zonder risico. Want als je vergeet om met alle rechthebbenden
A-merken lijken vogelvrij
15 november 2015
Het gebruik van een look alike (portret of stem) in reclame wordt door de rechter veelal onrechtmatig geoordeeld. Je zou denken dat voor A-merken het zelfde geldt. Dat valt echter tegen. In geval van artiesten, BN-ers etc. is er sprake van
Ad Blocken! Kan dat zomaar?
8 september 2015
Deze week was Apple in het nieuws vanwege de presentatie van de vernieuwde iPhone en iPad. Het bericht van de aanstaande aanpassing van de Apple operating software, waardoor de bouw van Ad Blocker Apps voor diezelfde iPhone en iPad
Plagiaat ligt in reclame vaak op de loer
30 maart 2015
En weer is er discussie of de gelijkenis te ver gaat of er wel voldoende afstand wordt bewaard, dan wel sprake is van plagiaat. Dit keer gaat het om de Vodafone TVC (Twinkle twinkle little star). De muziek onder