Zo. Je zou eerst een slagzin moeten claimen!
24 augustus 2016
Een slagzin claimen was zeker in Nederland gemeengoed. Of die slagzin nu altijd heel innovatief creatief was, dan wel bestond uit een paar woorden gewoon Nederlands achter elkaar. Het maakte niet veel uit. En met zijn slagzinnenregister bood het
Het risico van vrouwen in de reclame
1 juli 2016
Vrouwen in de reclame leidt al jaren tot discussie. Of ze zijn te dun. Of ze worden gestereotypeerd. Of ze zijn lustobject. Om vrouwen in de reclame niet langer te laten lijden, komt er van alle kanten tegengas. Te
Zit er een luchtje aan smell-alikes?
14 juni 2016
Mag je vergelijkingslijsten met de namen van bekende parfums maken om zo de geur van namaak parfums (smell-alikes) aan te kunnen duiden? Bargello deed dat in Nederland met onder andere een aantal Chanel merken en werd door de Haagse
Modelovereenkomst probleem voor creatieve industrie
17 mei 2016
Er zijn de afgelopen maanden al vele pagina’s vol geschreven over de gevolgen van het verdwijnen van de VAR en de vervanging door een modelovereenkomst. Alhoewel de minister uiteindelijk een heel overgangsjaar heeft toegestaan, moeten we het hoe dan ook
JA-JA sticker schaadt milieu en privacy
14 mei 2016
Op initiatief van het raadslid de heer J.F.W. van Lammeren van de Partij voor de Dieren heeft de gemeente Amsterdam besloten om in 2017 de ja-ja sticker in te voeren. Zij vinden 45% voor folders afgesloten brievenbussen niet voldoende en hopen met een