Zo. Je zou eerst een slagzin moeten claimen!

Een slagzin claimen was zeker in Nederland gemeengoed. Of die slagzin nu altijd heel innovatief creatief was, dan wel bestond uit een paar woorden gewoon Nederlands achter elkaar. Het maakte niet veel uit. En met zijn slagzinnenregister bood het

Het risico van vrouwen in de reclame

Vrouwen in de reclame leidt al jaren tot discussie. Of ze zijn te dun. Of ze worden gestereotypeerd. Of ze zijn lustobject. Om vrouwen in de reclame niet langer te laten lijden, komt er van alle kanten tegengas. Te

Zit er een luchtje aan smell-alikes?

Mag je vergelijkingslijsten met de namen van bekende parfums maken om zo de geur van namaak parfums (smell-alikes) aan te kunnen duiden? Bargello deed dat in Nederland met onder andere een aantal Chanel merken en werd door de Haagse

Modelovereenkomst probleem voor creatieve industrie

Er zijn de afgelopen maanden al vele pagina’s vol geschreven over de gevolgen van het verdwijnen van de VAR en de vervanging door een modelovereenkomst. Alhoewel de minister uiteindelijk een heel overgangsjaar heeft toegestaan, moeten we het hoe dan ook

JA-JA sticker schaadt milieu en privacy

Op initiatief van het raadslid de heer J.F.W. van Lammeren van de Partij voor de Dieren  heeft de gemeente Amsterdam besloten om in 2017 de ja-ja sticker in te voeren. Zij vinden 45% voor folders afgesloten brievenbussen niet voldoende en hopen met een