We are (not) Unltd
12 december 2016
We Are Unltd is de naam van een nieuw Omnicom bureau. Dat bureau gaat in de VS dedicated voor McDonalds aan de slag gaat, zo meldt AdAge. De afspraak was
Kinderreclame verder beperkt
12 december 2016
Kinderreclame wacht verdergaande beperkingen. Samenhangend met de broodnodige strijd tegen obesitas -en dus voor de gezondheid van kinderen- zijn er nieuwe ontwikkelingen op dit front gaande in Nederland en
Cayman in the ad jungle
9 december 2016
Het reclamebureau Cramer – Krasselt heeft als overtuiging dat je beter vrienden kunt maken dan reclame. Dat lijkt niet helemaal gelukt met de commercial die zij maakten voor
Michael Jordan wint
8 december 2016
Michael Jordan heeft eindelijk het recht op zijn achternaam terug in China. Het Hoogste Gerechtshof in China oordeelde dat in een zaak die Michael Jordan in 2012 begon tegen
Black Friday nog niet voorbij
7 december 2016
Voor sommige ondernemers kan Black Friday nog een vervelend staartje krijgen. Het uit Amerika overgewaaide fenomeen kan ze duurder komen te staan, dan gedacht. Op de vrijdag na Thanksgiving
Fotogebruik zonder toestemming duur
22 november 2016
Het aantal rechterlijke uitspraken over ongeautoriseerd fotogebruik op internet blijft gestaag groeien. Begin november 2016 deed de rechtbank Midden Nederland uitspraak in een zaak over een panoramafoto. Deze was zonder
ACM beboet nog 5 webwinkels
25 oktober 2016
Eind september legde ACM de webwinkels van TOM boetes op van in totaal € 500k voor overtreding van de regels voor annulering en retournering van online aankopen. Nu eind oktober
Kindermarketing verder aan banden
24 oktober 2016
Met een recente uitspraak van de Reclame Code Commissie (RCC) worden de grenzen voor kindermarketing verder aangescherpt. Risicoaansprakelijkheid Voor kinderen onder 13 jaar geldt min of meer een reclameverbod voor wat betreft
ACM beboet TOM voor overtreding retour regels
5 oktober 2016
Webwinkels moeten zich in het kader van consumentenbescherming houden aan de nodige regels. Deze regels beogen dat consumenten erop kunnen vertrouwen dat zij hun online aankopen zonder problemen kunnen
Griekse yoghurt is Grieks, toch?
4 oktober 2016
Optimel kondigt via een billboard haar nieuwe drinkyoghurt Griekse stijl aan. De heading op de poster luidt: “Nieuw! Griekse yoghurt om te drinken”. Op de ook afgebeelde verpakkingen staat dat
Inbreuk op copyright foto Roel Dijkstra
3 oktober 2016
Het innovatieve engineering en constructiebedrijf FDN scant een krantenfoto en plaatst deze op zijn website. Zo bespaar je kosten voor de fotograaf. De rechter kan dus ook niet anders dan inbreuk op
Reclameverbod voor risicovolle financiële producten aanstaande
21 september 2016
Minister Dijsselbloem van Financiën wil een reclameverbod voor risicovolle financiële producten. Het gaat om bepaalde casino-achtige instrumenten. Het verbod moet ertoe leiden dat die niet langer onder de aandacht
Autobranche moet echte prijs communiceren
15 augustus 2016
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) vindt dat de autobranche de echte prijs van nieuwe auto’s moet gaan communiceren. Voor je de garage kunt uitrijden ben je bijna altijd meer kwijt dan
Gebruik Transavia logo levert misbruik op
4 augustus 2016
De Rb Amsterdam heeft het online marketingbureau Engagers uit Maastricht veroordeeld voor misleidend gebruik Transavia logo. Het bureau had het Transavia logo zonder toestemming gebruikt op een website van het bureau. Op die website